سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم وصىّ خود در مال خویش باش ، و در آن چنان کن که خواهى پس از تو کنند . [نهج البلاغه]
صحیفه حضرت زهرا سلام الله علیها
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» توسـل بـه نگــهبان این شــــــــــب

بر چنین عمل کننده ای لازم است در اول شب خیلی به نگهبان آن شب خیلی به نگهبان آن شب که معصومین علیهم السلام است ، توسل جسته و او را شفیع خود قرار دهد . و در این هنگام توفیق در اعمال و احوال را که به آن احتیاج دارد ذکر نموده و تلاش کند با الفاظی که برای درخواست ترحـم و شفاعـــت مـی گوید ، رحمت و رقت را جلب کرده و مهربانی  و کرامت را برانگیخته

و ابرهای جود و کرم و بخشش را بباراند . و با دست آنان عقل و نفس و قلبو صفات و اعمال و تمام وجودش را به مولایش تفویض و واگذار نموده؛و درطول شب نیز مواظب باشد کاری مخالف با تفویض ، انجام ندهد ؛ و اگر بتواند حتی تفویض خود را نیز واگذار کند ، قطعاً رستگار شده است .                  

ولی خیلی اتفاق می افتد که انسان مراقب نبودن و بی مبالاتی را با تفویض اشتباهکرده،آن پلید او را فریب داده و با نادانی او را هلاک می کند.بنابراین تا زمانـی که با علوم الهی بخوبی نفهمیده که به تفویض رسیده است ، نباید مطمئن شود و برای اطمینان باید ببیند که حال و مرادش در آنچه که تفویض نموده با یکدیگر موافق هستند یا نه . زیرا یکی از علامات صحت تفویض قبول آن ، و یکی از علامات قبول نیز این است که خداوند متعال ، اموری را که بنده به او تفویـض نموده است ، بخوبی و بالاتر از آرزوی بنده سرپرستی کند . 

پــایــان دادن شــب قـــــدر

این شبها را با توسل به حامیان معصوم علیهم السلام ، سپردن عمـل به آنان ، عرضه آن به خداوند با دستهای آنان ، تضرع به درگاه آنان برای اصلاح عمـل و برای این که آنان به درگـا خداونــــد تضرع نموده تا او این عمل را قبول و آن را به عمـل صالــح تبدیل نموده و آن را پرورش دهد ، ختم کنیم .                                   



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محب حضرت زهرا سلام الله علیها ( پنج شنبه 85/7/20 :: ساعت 10:16 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

عــمـلـی بــرای قـبــول شــدن اعـمــال مــاه مبــارک رمضـــان
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 3
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 5393
» درباره من

صحیفه حضرت زهرا سلام الله علیها
مدیر وبلاگ : محب حضرت زهرا سلام الله علیها[10]
نویسندگان وبلاگ :
کنیز فاطمه سلام الله عل#1 (@)[0]



» آرشیو مطالب
پاییز 1385

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب