سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به نعمت پروردگارتان ـ عزّوجلّ ـ اعتراف کنید و از همه گناهانتان به سویش توبه نمایید که خداوند، بندگان سپاسگزارش را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
صحیفه حضرت زهرا سلام الله علیها
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» انتخاب عمل برای این شب ، تفکـر و یــاد خــدا

اگر فهمید چه عملی مناسبتر است که به همان عمل می کند . و اگر تردید پیدا کرد ، باید استخاره کند . بعد از تعیین وقت ذکر ، وقت مناسبی را کـه در آن خواب آلود یا سیر یا گرسنه نبوده و موانع دیگری نیز نداشته باشد، باید برای تفکر معین کند . نیز باید تمام سعی خود را بکار گیرد که در شبش چیـزی ،

حتی امور مباح ، او را از یاد خدا باز نداشته و در نمازها و مناجاتش به غیر آن حتی مستحبات فکر نکند . زیرا کسی که در نمــاز به ساختـن مسجـد و آب کشیدن آن یا صدقه دادن فکر کند غافل است . حتی در حال ایستادن نمـاز در  یاد اجزای آن بودن غفلت است . و باید در هنگام عمل فقط سعی کند که قلب او از حقیقت کارهایی که انجام می دهد و ذکرهایی که می گوید غافل نباشد .

و برای این که براحتی به این مطلب برسد ، می تواند قبل از انجـام عمــل مختصری درباره آن فکر کند و آنگاه عمل را انجام دهد . و اگـر هنگـام قرائت و ذکر از آن غافل شد باید آن را تکرار کند . مثلاً وقتی می خواهد رو به قبله بایستد ، می تواند اجمالاً دربارة  معنای رو به قبله نمودن بیندیشد.

و هنگامی که می خواهد بایستد ابتدا دربارۀ حقیقت آن که همان ایستادن بـرایادای حق بندگی است اندیشه و فکر کند که ایستادن بر روی دو پا اشـاره بـه ترس و امید بخاطر پذیرفته شدن عبادت یا عدم آن است . و بهمین ترتیب ...،حتی قرائت و ذکرهای نماز . متلاً قبل از گفتن « بسم الله الرحمن الرحیم »

معنای آن را اجمالاً در نظر آورده و آنگاه آن را بگوید.و اگر در اثنای قرائتآیه ای غفلتی برای او پیش آمد باید آن آیه را تکرار کند .       



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محب حضرت زهرا سلام الله علیها ( پنج شنبه 85/7/20 :: ساعت 10:15 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

عــمـلـی بــرای قـبــول شــدن اعـمــال مــاه مبــارک رمضـــان
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 4
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 5394
» درباره من

صحیفه حضرت زهرا سلام الله علیها
مدیر وبلاگ : محب حضرت زهرا سلام الله علیها[10]
نویسندگان وبلاگ :
کنیز فاطمه سلام الله عل#1 (@)[0]



» آرشیو مطالب
پاییز 1385

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب