سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون خبر مرگ اشتر بدو رسید فرمود : ] مالک مالک چه بود به خدا اگر کوه بود کوهى بود جدا از دیگر کوهها و اگر سنگ بود سنگى بود خارا که سم هیچ ستور به ستیغ آن نرسد و هیچ پرنده بر فراز آن نپرد . [ و فند کوهى است از دیگر کوهها جدا افتاده . ] [نهج البلاغه]
صحیفه حضرت زهرا سلام الله علیها
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» شناخت شب قــدر و درک فضیلت آن

در روایتی ، صد بار خواندن سوره دخان ، تا شب بیست و سوم ، برای شناخت این شب ، آمده است ؛ و در روایت دیگر آمده است که بجای آن می توان هزار بار سوره قدر را خواند . در اقبال روایتی آمده است کـه گر چه صحت آن ثابت نشده ولی بخاطر اهمیت زیاد آن و بامید صحت و ثبوت آن در واقع ، سزاوار است به آن عمل شود .

و آن روایتی است از ان عباس که می گوید : به رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم عرض کردم : « رسول خدا ! درود و سلام خدا بر تو . خوشا به حال کسی که شب قدر را ببیند ؛ فرمودند : ابن عباس ! آیا نمازی به تو یاد ندهم که در صورت به جـا آوردن در هـر شب ، بیست بار و بیشتر ، شـب قــدر راببینی . عرض کردم : بفرمایید – درود خدا بر تو - . فـرمـود : یک نماز چهار رکعتی بعد از نمازمغرب و قبل از نماز « وتر» بجا می آوری ؛ در هر رکعت یک بار فاتحة الکتاب و سه بار سوره جحد و سه بار سوره توحیدمی خوانی ؛ و بعد از سلام سیزده بار « اَستغفرالله » می گویی . بحق کسی که من را به پیامبری برانگیخت ، کسی که این نماز را بجا آورد و در آخر سیزده بار تسبیح  بگوید و از خدا آمرزش بخواهد ، شب قدر را خواهد دید . و در روزقیامت شفاعت او در مورد هفتصد هزار نفر از امتم قبول می شود . و خداوند او و پدر و مادرش را می آمرزد . اگر خدا بخواهد . »                             

منظور از بیست بار دیدن شب قدر و بیشتر در این روایت به روشنی معلوم نیست و ممکن است منظور این باشد که پاداش او بهتر از لذت بیست بار دیدن شب قدر است ؛ مانند این روایت که ثواب یک تسبیح بهتر از ملک سلیمان است . که چنین چیزی هم بعید نیست . ولی این که بگوییم مراد این است که ثواب این نماز بالاتر از ثواب شب قدر و بیش از بیست برابرثواب عبادت شب قدر می باشد،بعید است چنانچه صاحب کتابی که سید (قدس سره ) این روایت را از آن نقل کرده اینطور فهمیده است .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محب حضرت زهرا سلام الله علیها ( پنج شنبه 85/7/20 :: ساعت 10:11 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

عــمـلـی بــرای قـبــول شــدن اعـمــال مــاه مبــارک رمضـــان
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 5
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 5395
» درباره من

صحیفه حضرت زهرا سلام الله علیها
مدیر وبلاگ : محب حضرت زهرا سلام الله علیها[10]
نویسندگان وبلاگ :
کنیز فاطمه سلام الله عل#1 (@)[0]



» آرشیو مطالب
پاییز 1385

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب